Velg seksjon Forside
Redaktør: Anne Britt V Gjedrem
Gå til Its Learning
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Oversett siden til et annet språk
Translate page to another language
Traducir la página a otro idioma
TEMAUKE 2016

Tema for uka var barnevandring.

I uke 44 var det tid for årets temauke. Hver dag startet med en fellessamling. Vi så filmene: Barnevandring på Sørlandet og Et fnugg av gull. I tillegg fortalte Jorunn litt fra barnevandrerhistorien og viste til gamle skoleprotokoller. Vi satte stor pris på at vi fikk besøke Gudun Christensen. Hun fortalte om sin far, Elias Bergstøl. som var den siste barnevandreren fra Vigmostad.

Elevene ble delt inn i tre grupper på tvers av alder: Spikkegruppe, matgruppe og historiegruppe. I spikkegruppa ble det laget vandrestaver og skrepper. I matgruppa laget eleven vassgraut og smør i tillegg til å "knause" (klinke med klinkekuler på den gamle måten).  Historiegruppa tegnet forside til hefter, hvor de samlet informasjon og historier om barnvandring.

Torsdag var vi på Konsmo og gikk en bit av den gamle barnevandrerstien.  Nista spiste vi i Konsmoparken før vi tok en historisk runde på Konsmo med fin avslutning og omvisning på Barnevandrermuseet. Lillian Erland og Åse Marit Helle guidet oss.

Temauka ble avrundet med filmen Yohan og et fellesmåltid med rømmegrøt, flatbrøt og spekemat i grendehuset.

Main Image
Bilde 1 av 27