Velg seksjon Forside
Redaktør: Anne Britt V Gjedrem
Gå til Its Learning
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Oversett siden til et annet språk
Translate page to another language
Traducir la página a otro idioma
Omvendt julekalender 2016

Det ble et fantastisk resultat med 17 570 norske kroner (Ca 2oo ooo kenyanske shilling).

Dette skoleåret hadde vi også omvendt julekalender. I stedet for å få en gave i kalenderen, hadde vi fokus på å gi. Denne gangen var vi med på å samle inn penger til skolebøker på Hope Academy i Kenya, hvor bror og svigerinne til Jan Inge Gjedrem er noen av drivkreftene. Andreas i 6. klasse reiste sammen med familien  og besøkte skolen og prosjektet i juleferien. Vi fikk besøk av Maggie Gjedrem som fortalte, viste blider og film fra prosjektet.

Det ble et fantastisk resultat med 17.570 norske kroner (Ca 2oo.ooo kenyanske shilling). Dette var nok til mer enn 300 skolebøker. Rektor og en medarbeider kjørte på motorsykkel til nabobyen, Kisii, som er en times reise fra Kilgoris/Hope Academy. Her kjøpte de nye skolebøker på selveste nyttårsaften, som var dagen de fikk overlevert pengene. Skolen satte stor pris på gaven fra Vigmostad privatskole.

Main Image

Bilde 1 av 8