HOVDENTUR MED 6.-7. KLASSE

I vinter dro 6.-7. kl. til Hovden for å prøve seg på ulike vinteraktiviteter.

8.-10. mars var 6.-7. klasse på overnattingstur til Nordli/Hovden øverst i Setesdalen. På veien opp hadde vi en rask handlestopp på Evje, en ministopp på Rysstad, før vi ankom hytta, Etter utpakking og pizza  rakk vi en liten kveldstur på ski før jentene skulle bestemme kveldens sosiale spill.

Neste dag var det klart for en litt lengre skitur, men den ble mer lang i tid enn i kilometer. Et skikkelig klabbeføre (også for de med smørefrie ski..)satte en brems på turen. Etter god havregrøt ala Merethe var det deilig med en tur i Hovden badeland. Taco på kvelden gikk ned på høykantfør før det var tid for guttenes lek.

Den siste dagen var det full aktivitet i slalombakken. Alle suste nedover bakkene og hadde snaut tid til å grille pølser og drikke kakao. Marshmallowsene ble helt glemt... Hjemturen gikk raskt uten stopp med mange søvnige elever... Takk for en flott tur!