Grønn skole

5. til 7. trinn deltar på Grønn skole
Fredag 20. september dro 5. til 7. trinn til Buhølen og Audna Samdrift for å delta på Grønn skole. Vigmostad begynte dagen til skogs sammen med Alf Torbjørn Norum. Han fortalte om hogst og viste oss hvordan man hogger med øks, og med motorsag. Han fikk også vist hva man kan gjøre om motorsaga setter seg fast, og at man må være snartenkt noen ganger. Elevene fikk prøve øks, "svans", sag for to, spett, ryddeøks og planting av grantrær. Til tross for mange spørsmål om å få prøve motorsag, overlot vi dette til de profesjonelle! Videre gikk tiren tilbake til Audna Samdrift hvor vi hadde lunsj. Her ble det servert pølser, saft, yoghurt, melk og potetlefser med smør og sukker. Etterpå fikk vi prøve oss på baking av lefser sammen med Rigmor Hennestad. Til slutt fikk vi et lite innblikk i hvordan det høyteknologiske melkefjøset til Audna Samdrift fungerer. Tusen takk for oss, og tusen takk for en fantastisk dag. Det var veldig mange glade barn som fikk delta på Grønn Skole.