Velg seksjon Forside
Redaktør: Anne Britt V Gjedrem
Gå til Its Learning
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Oversett siden til et annet språk
Translate page to another language
Traducir la página a otro idioma
ADVENT 2016

Advent på Vigmostad privatskole

Da er vi allerede langt ute i adventstiden på skolen. Den store julefesten nærmer seg med stormskritt. I denne travle tida med øving og klargjøring til fest, blir det heldigvis også tid til litt rolige adventsstunder og koselige juleaktiviteter.

Vi har hatt tre fine adventssamlinger i den gamle skolestua i sammen med menighetskontoret. Jôrn Hänsch har fått sin morgentrim på det gamle trøorgelet, mens Elisabeth Fladstad og Monica  de Klerk har byttet på å lede samlingene. Elevene har bidratt med lystenning, tekstlesing og sang.

Også i år har vi Omvendt julekalender. I stedet for å få en gave i kalenderen, vil vi ha fokus på å gi. Denne gangen er vi med på å samle inn penger til skolebøker på Hope Academy i Kenya, hvor bror og svigerinne til Jan Inge Gjedrem er noen av drivkreftene. Andreas I 6. klasse skal sammen med familien besøke skolen og prosjektet I juleferien. Vi var så heldige å få besøk av Maggie Gjedrem som fortalte, viste blider og film fra prosjektet.

13. desember overrasket Irene skolen med lussekatter, pepperkaker, mandariner og gløgg. Elisabeth hjalp til med servering. Det ble ei koselig Luciafeiring I grendehuset.

Main Image
Bilde 1 av 18