Tur til Gåseland ved Lindesnes jeger- og fiskeforening

31. mai tok Hans Christian Jakobsen1.-3.kl. med på den årlige turen til Gåseland.

I strålende sol og varme ble vi litt før Gåseland, møtt av flere fra Lindesne Jeger- og fiskeforening. Vi fordelte oss I tre båter, rodde ut og trakk garn. Alle fikk fisk. Elevene syntes det var spennende. Vel inne på land ble fiskene telt og sløyet.

Etterpå bar det til gapahuken på Gåseland, der Ellen, Yngvar, Hilde og Harald hadde klargjort grillene for å steke fisk og pølser. Alle var kjempesultne og tørste. Maten smakte fortreffelig! Det ble også tid til å sjekke fuglekassene. Her var det både egg og fugleunger.Til slutt ble det tid til lek og leirdueplukking.

Elevene vendte tilbake til skolen, trøtte, men fornøyde etter en begivenhetsrik dag.  Det var stor stas for elevene å få fisk med hjem.